Στραβός είναι ο Γιαλός ……ή στραβά αρμενίζουμε

Άργησε να πάρει θέση η ΚΕΔΕ στο θέμα της διαθεσιμότητας των υπαλλήλων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (7 Δεκεμβρίου), αν και ήταν γνωστά τα σχεδιαζόμενα και αναφερόμενα στο Ν. 4093 πολύ καιρό πριν  ψηφιστεί από τη συγκυβέρνηση. Άρχισε να αφυπνίζεται μετά από τις δυναμικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στους ΟΤΑ.

Έγινε συνάντηση με τους Υπουργούς Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνη Μανιτάκη και Εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη, προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα εξεύρεσης λύσης στο πρόβλημα της διαθεσιμότητας  υπαλλήλων των Δήμων, στην κατεύθυνση της επίσπευσης της εσωτερικής κινητικότητας και τοποθέτησής τους στις κενές θέσεις, ώστε να μην διατρέξουν κανένα κίνδυνο απόλυσης.

Η ΚΕΔΕ ζήτησε την επίσπευση της καταγραφής των κενών θέσεων στους Δήμους, προκειμένου να πληρωθούν τα κενά το ταχύτερο δυνατόν.

Ζήτησε, επίσης, κατά την μετακίνηση και τοποθέτηση των υπαλλήλων στις κενές θέσεις, να τηρηθούν αντικειμενικά κριτήρια.

Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, οι προς μετακίνηση υπάλληλοι Δήμων είναι περίπου εννιακόσιοι και κριτήρια επιλογής, που θα ισχύσουν, είναι η προτίμηση του ενδιαφερόμενου υπαλλήλου, η εντοπιότητα, η συνάφεια κ.α.

Αφού οι περισσότεροι δήμοι αρνήθηκαν την παροχή στοιχείων, και παρά το παιχνίδι που παίχτηκε δήθεν με τη υποβολή κυρώσεων σε υπαλλήλους που θα αρνηθούν να αποστείλουν στοιχεία, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλα τα στοιχεία είχαν αποσταλεί κατά την περσινή απογραφή, που έγινε σε όλο το δημόσιο ελέω εντολών της ΤΡΟΪΚΑ.

Δεν μπορώ, βέβαια, να δεχτώ τη σιωπηλή συμπόρευση της Κ.Ε.Δ.Ε. σε αυτές τις πολιτικές, μιας και όλοι γνωρίζουμε ό,τι οι δήμοι σε ότι αφόρα τον αριθμό του προσωπικού κυρίως στις κοινωνικές δομές ( ΚΑΠΗ, Παιδικοί Σταθμοί, Κοινωνικές υπηρεσίες ) είναι ελλιπείς. Οι περισσότεροι υπάλληλοι είναι έκτακτοι (8 μήνα,  συμβάσεις έργου) και δεν εξασφαλίζουν την αδιάλειπτη λειτουργία τους και τους 12 μήνες του χρόνου.  Παράλληλα, μετά τις συνταξιοδοτήσεις, που έλαβαν μορφή καταιγίδας τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός  προσωπικού σε υπηρεσίες αιχμής όπως είναι το πράσινο και η καθαριότητα.

Με τη ψήφιση του Ν. 4093 (Επείγοντα μέτρα του Ν 4046 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016) οι εγκρίσεις εκτάκτου προσωπικού για το 2011 περιορίστηκαν κατά 50% σε σχέση με το 2010.

Για τα έτη 2013 και 2014 προβλέπεται μείωση κατά 20%και 10% αντίστοιχα, σε σχέση με το  έτος  2012. Παράλληλα, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο, αναστέλλονται οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού κατηγορίας  Δευτεροβάθμιας (ΔΕ) και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) ως 31-12-2016.

Στην περίοδο που διανύουμε, αλλά και στα δύσκολα χρόνια που θα ακολουθήσουν, με τη δυστυχία που απλώνεται δίπλα μας, ο στόχος θα έπρεπε να είναι η ενίσχυση και διεύρυνση των υπηρεσιών των κοινωνικών δομών. Με αυτά που ψηφίστηκαν, όχι μόνο  οδηγούμαστε γοργά στην υποτυπώδη παροχή αυτών των υπηρεσιών στους δημότες μας, αλλά και στη σταδιακή κατάργηση τους, με σκοπό την άκρατη ιδιωτικοποίηση, που σημαίνει βέβαια ότι θα έχει τις υπηρεσίες, όποιος μπορεί να πληρώσει.

Με αυτές τις σκέψεις, πιστεύω ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τα νέα δεδομένα, πρέπει να καταγράψει και να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο της, γιατί απέχουμε παρασάγγας από αυτά που αναφέρονται στο άρθρο 1 του Νόμου 3463/2006

*Η Τοπική  Αυτοδιοίκηση, ως έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας, αποτελεί θεμελιώδη θεσμό του δημοσίου βίου των Ελλήνων…

μιας και με τα τελευταία γεγονότα (Μνημονιακό Μεσοπρόθεσμο) οδηγείται σε συρρίκνωση και απομάκρυνση από τους σκοπούς ύπαρξής της, όπως καθορίζονται από το Σύνταγμα.

Τελευταία Ενημέρωση (Σάββατο, 29 Δεκέμβριος 2012 07:27)